Hopp til hovedinnhold
Senteret sitt bannerbilde

Byneset Legekontor

Har du luftveissymptomer eller mistanke om smitte og vil teste deg?

Trykk HER for å bestille deg time til testing av Korona, eller ring koronatelefonn: 90509052

 

Koronatelefonen er åpen:hverdager kl. 08.30-18.00

lørdag og søndag kl. 11.00-18.00

Vi bestiller tolk ved behov. Dette kan ta litt tid, men vi kontakter deg så fort som mulig.

 

Trondheim kommunes bekymringstelefon:

90 86 98 40

Er du urolig eller bekymret, kjenner du deg berørt av koronapandemien og trenger noen å snakke med?

Bekymringstelefonen er betjent
hverdager kl. 13.00-15.00

Telefonen er bemannet av psykologer. Alle som er over 18 år kan ringe. Du kan være anonym.

VED AKUTT ALVORLIG SYKDOM ,  RING 113.

 

 

Velkommen til vår hjemmeside.

NB:

Fra 27.Mai 21 blir vi tilknyttet Helsenorge og vi ønsker at all kommunikasjon skal gå igjennom der. ( Kan ikke benyttes før 27.Mai)

 

Husk om barnet ditt er 16 år eller eldre, så bestemmer barnet selv hvem som får innsyn og opplysninger fra legekontoret. Vi på legekontoret kan ikke gi noen form for opplysninger uten signert samtykke av den som er over 16 år. Dette pga taushetsplikten og personvern. 

 

HUSK AT ALL KONTAKT KUN BLIR BESVART I VÅR ÅPNINGSTID. SENDER DU FORESPØRSEL I EN HELG ELLER PÅ EN HELLIGDAG SÅ BLIR IKKE DETTE BESVART FØR FØRSTE VIRKEDAG!

 

Henvendelser på mail vil ikke bli besvart. Dette pga personvern!

 

Ellers er du velkommen til å ta kontakt på telefon dersom du ønsker det.

Telefon: 46968727

 

 

Illustrasjon eller bilde for senter


Aktuelt

COVID-19- VAKSINE TRONDHEIM KOMMUNE

7. april 2021

Vaksine mot Covid-19

Trondheim kommune jobber nå med organisering av massevaksinering. De anbefaler derfor at ALLE oppdaterer kontaktinformasjon i Alltinn slik at det blir lett å komme i kontakt med folk.

Anbefaler ALLE å lese denne artikkelen. Trykk på link nedenfor eller gå inn på hjemmesiden til Trondheim Kommune!

Viktig: Sjekk om du har oppgitt riktig kontaktinfo - Trondheim kommune

Du skal IKKE registrere deg hos fastlegen, men gå inn på link i artikkelen ETTER at du har mottatt melding fra Trondheim Kommune (200221)

 

Dette er hva du bør vite om Trondheim kommunes vaksinasjonsplan og hvilken pasientgruppe som vaksineres nå:

Trykk HER

 

 

 

 

 

STOPP!

16. april 2020

VIKTIG INFO!!
Pga stor fare for Corona smitte slipper vi kun inn pasienter uten luftveissymptomer, etter forutgående avtale.
Dette fordi coronasmitte på kontoret  vil medføre  stengt kontor !
Vi ber om forståelse for dette.

 

Faktura fra Convene

16. april 2020

Vi opplever en del telefoner i forbindelse med faktura fra oss. Vi har dessverre ingen andre muligheter for å sjekke ut disse enn pasientene selv.

Vi beklager ulempen dette måtte medføre. Vi vil vurdere andre løsninger om dette problemet vedvarer.

Anbefaler alle som opplever feil/har spørsmål om å ta kontakt direkte med Convene (tidligere Melin Collectors) på tlf 21627300

eller send dem en melding via deres kontaktskjema på deres hjemmeside convene.no

PROSEDYRER OM MISTANKE OM KORONASMITTE

4. mars 2020

  • Du finner informasjon og konkrete råd om koronaviruset på fhi.no og helsenorge.no
  • Dersom du ikke finner svar på det du lurer på, kan du ringe informasjonstelefonen for Koronasmitte på 815 55 015.
  • Dersom du tror du er smittet, ring fastlegen din eller ta kontakt med legekontoret elektronisk ( Helserespons appen eller SMS)
  • Hvis du ikke får tak i fastlegen, ring legevakt på 116117.  
  • IKKE MØT OPP PÅ LEGEKONTORET UANMELDT OM DU MISTENKER DU ER SMITTET!
 

Se dine prøvesvar hos Furst

11. mars 2019

Du kan nå se alle dine biokjemiske og micrologiske prøvesvar utført hos Furst Medisinsk Laboratorium via sikker pålogging med din BankiD på: 

www.furstpasient.no

RESEPTER

19. oktober 2017

For å sjekke gyldighet av dine resepter oppfordrer vi til å LOGGE inn på

www.helsenorge.no/ mine resepter.no. 

Her kan man også skrive ut medisinlister og sjekke kjernejournal som pasient.

 

Dersom du selv sjekker dette så sparer det sekretærene hos oss for veldig mye arbeid.

På forhånd takk

HELSENORGE

19. oktober 2017

Vi oppfordrer alle pasienter til å gjøre seg kjent på www.helsenorge.no.

Her får man tilgang til kjernejournal, informasjon om du har gyldige resepter, frikort etc.

Logg inn med Bankid og gjør deg kjent på siden

RØNTGEN/ MR/ ULTRALYDSVAR

7. september 2017

Har du ikke hørt noe fra legen?

 

Sekretæren kan ikke gi ut disse prøvesvarene

Ring oss og sett deg opp på en konsultasjon 2 uker etter bildetaking for informasjon om resultat og videre oppfølging.

 

Diverse informasjon

5. mai 2015

Konsultasjoner: 

Foregår kun etter timebestilling, i ordinær kontortid kl. 08:00 – 15:00. Hjemmebesøk foregår kun etter avtale.

 

Betaling skjer med Debitkort/Mastercard, Kontanter eller få faktura (gebyr 65kr i tilegg). Du kan også velge mobilbetaling, dette velger du på terminalen, dette ergebyrfritt om man betaler innen 24t etter man har fått SMSn. SMSn kommer neste dag kl 08.00.  

Har du telefonkonsultasjon, så vil du automatisk få mobilbetaling. Da kommer SMS neste dag kl 08.00 og du har 24t på og betale. Etter 24t blir linken låst, og det genereres en vanlig faktura med gebyr som du får i postkassen din. 

Legekontoret har avtale med firma Convene som sender ut faktura og administrerer purringer og innkrevning. Ved giro tilkommer et gebyr. Ved spørsmål ang fakura kontakt:

Convene (tidligere Melin Collectors) tel: 21 62 73 00

 

 

TIMEBESTILLING I HELSENORGE

Fra 27 Mai 2021 vil legekontoret være tilknyttet helsenorge.

Vi ønsker mest mulg kommunikasjon med deg som pasient på Helsenorge. Foreldre til barn under 16 år kan logge seg inn på vegne av sine barn med sin bankid.

(De som ikke har bankID og er over 16 år, har fortsatt mulighet til og sende oss SMS via helserespons etter 27. Mai 2021)

 

 

 

 

Har du fått frikort?

Vi har direktekontakt med HELFO, registrering skjer automatisk. Vær oppmerksom på at ikke alt dekkes av frikortordningen. For eksempel forbruksmateriell, henvisninger, medisiner og attester etc.

 

 

IKKE MØTT:

Konsultasjoner som ikke blir avbestilt senest dagen før dekkes IKKE  av frikortordningen. Det blir tilsendt faktura + gebyr automatisk. (Dette gjelder også dem som ikke har frikort)

 

NY PASIENT? 

Registreringen skjer først i våre systemer den 1. i påfølgende måned etter bytte er gjort. Det er fint om du ringer oss for din første timebestilling. Fint om journalen er ankommet oss FØR din første time.

 

 

OVERSENDING/INNHENTING AV JOURNAL:

 

Overføring av journal fra tidligere fastlege går IKKE automatisk. Du må SELV ta kontakt med det aktuelle legekontoret og be om å få journalen oversendt til oss. Vi kan både sende og motta journal elektronisk.

 

Nytt telefonnummer, adresse eller arbeidsgiver?

Vennligst meld i fra om dette. Husk å melde flytting via Folkeregisteret – systemet vårt vil oppdatere seg månedlig mot Folkeregisteret.

 

Bestilling av resepter:

Du bør bestille dine resepter i GOD tid før du går tom, slik at du er sikker på å få medisinene i tide. Dersom legen er fraværende, f.eks. pga. kurs etc kan det unntaksvis ta lengre tid. Sørg også for å bestille nødvendige resepter i god tid før fellesferien.

  • Vi tilbyr kun elektroniske resepter (e-resept).
  • Resepten er gratis.
  • Det tar vanligvis virkedag fra bestilling til medisinen kan hentes ut.
  • Du kan bestille dine resepter og ha full oversikt på Helsenorge (fra 27 mai 2021)
  • Vennligst oppgi så eksakt som mulig type, styrke og dosering.
  • B-Preparater foreskrives ikke uten legetime! Eksempel Sobril, Paralgin Forte etc.

 

 

 ÅPNINGSTIDER :

 

Mandag-Fredag kl 08.00-15.00 

(mellom kl 12-13 kun åpent for akutt hjelp)