Bestill time med SMS

Send til 2097:

NYSET fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

Se eksempel

NYSET 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Kr. 6,- per mottatt melding.

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer

Mars-19: Vikarlege dr. Davoud Karimian

7. mai 2019

Som pasienter på dr. Breisjølies liste og andre brukere ved Nysethvegen legekontor har merket er det nå en ny lege ved kontoret, dr. Davoud Karimian.

Han kommer fra Danmark, men har arbeidet som vikarlege i over 10 år i Norge.

Foreløpig har han påtatt seg vikariat etter dr. Breisjølie frem til 01.09.2019.

 .

Dr. Breisjølie sluttet 01.03.2019 (ORIENTERING)

7. mai 2019

Etter at legesituasjonen ved Nysethvegen legekontor var stabil i mange år (fra 2004 til  høsten-2015) har det vært flere endringer.

Siste endring er at dr. Breisjølie har sluttet. Han hadde sin siste arbeidsdag ved kontoret 28.02.19.

Siden 11.03.19 har hans pasientliste vært ivaretatt av dr. Karimian som vikarierer i praksisen inntil kommunen har fått på plass ny lege.

GULLRING FUNNET PÅ PARKERINGSPLASSEN

30. juli 2018

Sommer-18 ble det funnet en gullring på parkeringsplassen utenfor Nysethvegen legekontor.

Den som har mistet ringen bes kontakte ekspedisjonen med angivelse av hvilken tekst som er inngravert i ringen, eieren vil da få ringen tilbake.

Nov-17: Ny lege ved Nysethvegen legekontor

3. november 2017

01.11.17 begynte dr. Victoria Kolman ved Nysethvegen legekontor.

Hun er spesialist i allmennpraksis og har bred erfaring fra mange års praksis i primærhelsetjenesten.

Hun har praksisdager på mandager, tirsdager, onsdager og fredager.

.

Periodevise problemer med vårt sentralbord !

18. mai 2017

Vi erfarer dessverre at det tidvis er problemer med vårt sentralbord. Den som ringer har av og til fått beskjed om at kontoret er stengt eller at oppringningen brått blir avbrutt. Årsaken til dette er foreløpig ikke funnet, men vi jobber med å få på plass riktige svarbeskjeder, deriblant om riktige åpningstider og andre beskjeder. Vi forsøker også få orden på køsystemet på telefonen og for at ventetiden før telefonen besvares skal bli bli bedre. Foreløpig kan du risikere at du ringer uten å få svar fordi 2 telefoner kommer inn samtidig uten at den ene får opptattsignal.

Skulle du derfor få beskjed om at kontoret ikke er åpent på en hverdag gjelder fortsatt:  Nysethvegen legekontor er nesten ALDRI stengt. (unntatt i helgene og på helgedager) !! Dersom det likevel skulle  skje vil vi opplyse om dette på denne nettsida og gi beskjed til det legekontoret som evnt. da hjelper oss med å ta imot øyeblikkelig hjelp-henvendelser.

.

Regninger fra regnskapsbyrået MELIN COLLECTORS

23. september 2016

Enkelte av de som er knyttet til fastlegelistene til legene ved Nysethvegen legekontor får regninger fra regnskapsbyrået MELIN COLLECTORS.

MELIN COLLECTORS er et regnskapsbyrå som krever inn ubetalte honorarer på vegne av leger som har inngått avtale med byrået. Regningene som kommer fra MELIN COLLECTORS er knyttet til dr. Kolmans praksis og til dr. Karimians praksis.

På fakturaene fra regnskapsbyrået står det at regningene kommer fra Nysethvegen legekontor. Dette er ikke riktig. Det presiseres at Nysethvegen legekontor DA og dr. Jørgensen IKKE  har avtale med MELIN COLLECTORS. Det er den enkelte lege som har avtale med byrået, og Nysethvegen legekontor DA og dr. Jørgensen skriver derfor aldri ut slike regninger.

Honorarer til dr. Karimian og dr. Kolman som IKKE betales ved konsultasjonen (kontant eller med kort hos legen eller i ekspedisjonen) går automatisk til MELIN COLLECTORS neste dag for utskrivning av faktura. Selv om du betaler i ekspedisjonen dagen etter konsultasjonen vil du derfor få faktura.

Vi ser dessverre at enkelte har fått feilaktig utsendte regninger fra selskapet. Dersom dette skjer må du finne frem kvitteringen for betalt honorar og ta den med til ekspedisjonen. Helsesekretærene leverer så kvitteringen til den aktuelle legen. Legen må deretter kontakte MELIN for å få rettet opp feilen.

Dersom du ikke får tilbakemelding fra legen om at feilen er rettet må du dessverre ta direkte kontakt med legen for å få rettet dette.  Dessverre kan ikke helsesekretærene hjelpe deg med dette. De blir avvist av MELIN dersom de kontakter regnskapsbyrået. MELIN forholder seg kun til legen som har avtalen med byrået.

Det presiseres at helsesekretærene ikke har svarene på spørsmål om den enkelte regning da de ikke har tilgang til den nødvendige regnskapsinformasjon. De kan dessverre ikke hjelpe deg med dette !!!

.

Mai-16: Betalingsterminal for bankkort

11. mai 2016

Etter mange år der kontoret ikke hadde mulighet til å ta imot betaling med bankkort ble dette ordnet mai-16. Nå har alle legene og ekspedisjonen hver sin kort-terminal.

Systemet er dessverre kun tilpasset bankkort, det er derfor ikke mulig å betale med kredittkort.

.

Sept-15: Dr. Berit Nyhus Øverlie gikk av med pensjon 01.09.15

1. september 2015

Etter 38 år som lege i Vestre Toten gikk dr. Nyhus Øverlie av med pensjon 01.09.2015.

Kontoret takker henne for innsatsen gjennom disse årene og for at hun var drivkraften bak opprettelsen av Nysethvegen legekontor.

.

Nettstedet "Mine resepter"

4. mars 2013

Dette er en nettside du kan bruke til å kontrollere hvilke resepter som er lagt inn på deg, og med opplysninger om når reseptene trenger fornyelse.

Lenke til denne siden finner du på "Lenke"-siden og her.

Vi gjør oppmerksom på at du må ha bank-ID brikke for å kunne logge deg inn på dette nettstedet.

.

e-Resepter: orientering

27. februar 2013

Kontoret bruker nå nesten utelukkende  elektroniske resepter (e-resepter).

Dette er et system der resepter sendes via helsenettet til en datasentral for resepter. Apotekene kobler seg til denne reseptsentralen for å finne din resept, og derfor kan du hente medisinene på det apoteket du selv ønsker hvor som helst i Norge.

Papirskrevne resepter er på vei ut, men brukes fortsatt delvis av sykehus samt av institusjoner som ikke har nødvendige datasystemer.

Når du bestiller resepter kan det gå inntil 2 døgn fra du ber om resept til den er klar til ekspedering på apotekene. Særlig gjelder dette de faste medisinene for de må vanligvis signeres av den som er fastlegen din. I de fleste tilfellene vil du imidlertid kunne hente medisinen på apotek samme dag.

.

Fornyelse av blå-resepter

20. juni 2008

Myndighetene endrer stadig reglene for hvilke diagnoser, hvilke medikamenter og hvilke pakningsstørrelser som dekkes av blå-resept-ordningen. Blå-reseptene må derfor jevnlig ajourføres med påføring av spesielle opplysninger som fastlegen har i journalen (diagnosekoder). Det vil derfor kunne gå inntil 2 dager fra blå-resepten bestilles til den er klar for ekspedering på valgfritt apotek.


.