1. juli 2021 kl. 08:05
Legebemanningen på kontoret vil være redusert gjennom hele sommeren. Vi greier ikke å skaffe vikarer.
Derfor må vi være ekstra strenge med prioriteringer
Reseptbestillinger:
Kun faste, nødvendige medisiner kan fornyes.- Det betyr at alt av sovemedisiner, smertestillende midler, andre medisiner som du kan klare deg uten, eller spare på bruken av, må du vente med å fornye, til din egen fastlege er til stede. - Alle bestillinger må påregne en hel uke, fra bestilling til du kan hente ut på apoteket.
Rutine-undersøkelser:
"Sjekk", uten sykdom eller plage eller mistanke om sykdom, må utgå til etter skolestart.
"Time på dagen":
Vi er i en prøvefase av en ny timebestillingsordning ved kontoret.- Vi har stor forståelse for at mange opplever det vanskelig å få kontakt med legekontoret på telefon, ved henvendelse direkte i luka, når det gjelder timebestilling.- Vi håper befolkningen har forståelse for at vi ikke er kommet i mål med en ny ordning. Vi jobber med saken og ønsker å gi alle et best mulig kontakt-tilbud med fastlegen sin, men det tar ennå tid å få dette til.
10. juni 2021 kl. 09:48
Øksnes legekontor har endret rutinene for timebestilling
Fra 1. juni 2021 startet Øksnes legekontor opp med «Time på dagen». Det vil si at fastlegene setter av tid til konsultasjoner samme dag, og det er ikke mulig å holde av timen dagen før. Formålet med dette er å redusere ventetiden. Denne ordningen er allerede i drift ved mange legekontor i Norge og tilbakemeldingene har vært gode.
Hvordan bestille time?
Du kan ringe legekontoret som før, men det vil bli ekstra pågang på telefonen hos oss. Det er derfor raskere og enklere å bestille time via Helserespons.no. Send forespørsel på ettermiddagen dagen før, eller inntil kl. 10.00 den dagen du ønsker time. Du vil få en SMS tilbake med tidspunkt for time.
Om henvendelsen gjelder øyeblikkelig hjelp, må du ringe 76 18 51 00 som før, slik at vi kan vurdere og avtale tid. (Ev. Legevakt 116117 eller førstehjelp 113).
22. desember 2020 kl. 14:03
Vi legger ut fortøpende informasjon om pandemivaksinering her.
26. november 2020 kl. 10:25
Myndighetene har oppdatert informasjon om Covid -19 på flere språk:
Oversikt over språksider på Helsenorge
13. november 2020 kl. 08:19
Har du symptomer på Covid-19 og ønsker å teste deg, eller ønsker du testing av andre grunner?
Testing for koronavirus / Covid-19 i Øksnes, skjer ved Øksnes legekontor, Rådhusgata 21, Myre. I hovedsak før kl. 13.00 på oppsatte hverdager.
Ta kontakt med legekontorer via SMS eller pr. telefon 76185100.
Se https://oksneslegekontor.no/bestillinger/
Testingen av de som har fått time skjer på «baksiden» av legekontoret ved BUA, i eller utenfor din bil.
Testen er inntil annet blir bestemt gratis.
Husk å ta med deg pass, førerkort eller bankkort for å identifisere deg.
Testkriterer kan du lese mer om på FHI sine sider.
Svaret kan sjekkes via helsenorge.no etter 1-2 dager. Du kan også ta kontakt med legekontoret på telefon 76185100 for prøvesvar, 2 dager etter at testen er gjennomført.
Alle pasienter med symptomer på akutt luftveisinfeksjon skal kontakte legekontoret pr. telefon før legetime.
Enhetsleder helse
12. mars 2020 kl. 09:31
Dersom du ikke finner svar på det du lurer på, kan du ringe informasjonstelefonen på 815 55 015 som har åpent hverdager 08-18 og helger 10-16.
Dersom du tror du er smittet, ring fastlegen din.
Har du behov for akutt helsehjelp og ikke kommer i kontakt med fastlegen, ring legevakten på 116117.
3. desember 2018 kl. 14:54
Sjømannslege og offshorelege i Øksnes:
Kontakt på e-post myremaritim@hotmail.com eller
SMS til tlf nr. 90512087 for nærmere avtale.
21. mars 2017 kl. 09:11
Legevaktstelefon i hele Norge 116 117
Du kan lese mer om legevakt i Norge her.
30. mai 2016 kl. 08:38
På «Min helse» på helsenorge.no kan du som innbygger finne oversikt over alle landets fastleger og du kan foreta bytte av fastlege.
25. september 2015 kl. 10:34
Visste du at du enkelt kan få oversikt over dine e-resepter eller status på ditt frikort? Helsenorge.no har lansert nye sider som gjør at du enkelt finner digitale helsetjenester.
24. september 2015 kl. 11:24
27. august 2015 kl. 15:19
Du trenger ikke lenger vite hvilken legevakt du hører til. Samme hvor i landet du er, kan du ringe 116117 for å komme til legevakten. Dette er særlig nyttig hvis du er på ferie eller reise.
Legevakten skal hjelpe deg når fastlegen ikke er tilgjengelig:
Fastlegen er din hovedkontakt inn i helsevesenet. Hvis det er mulig, skal du alltid ringe fastlegen først. Øksnes legekontor har tlf. 76185100.
Kontakt mot helsevesenet har tre nivåer i Norge. Fastlegen er din hovedkontakt. Legevakt skal hjelpe når fastlegen ikke er tilgjengelig. Hvis det er akutt og står om liv, skal du ringe 113.
Legevakt skal tilby hjelp til det som ikke kan vente når fastlegekontoret ditt er stengt. Legevakten skal også hjelpe deg når du ikke er i nærheten av fastlegen din, for eksempel på ferie eller reise.
De gamle «lokale» telefonnumrene til legevaktene har fortsatt en funksjon og vil fortsatt virke:
Noen ganger har man behov for å komme i kontakt med legevakten et annet sted i landet enn der man selv oppholder seg, for eksempel hvis man ringer for et familiemedlem. Derfor har alle legevaktene et eget nummer de også kan kontaktes på.
Det lokale nummeret til legevakten finner du på kommunens nettside eller nummeropplysningstjenester. Legevakt i Øksnes kommune har fortsatt 75 42 52 50 som lokalt nummer.
Fakta:
Når du trenger legehjelp: Hvem skal du ringe?
27. februar 2015 kl. 08:57
Hovedinngangen til Øksnes helsesenter er nå felles med NAV inngangen.
Det skal nå være lettere for alle å komme seg inn og ut.
16. oktober 2014 kl. 12:36
Øksnes legekontor minner om at:
Timebestilling for vanlige timer (ikke øyeblikkelig hjelp), reseptfornying
og andre henvendelser til legekontoret
kan gjøres via nett eller SMS.
Via HelseRespons-app
Det finnes også en app som pasienter kan benytte for å bestille legetime, resept eller gjøre andre henvendelser til legekontoret. For informasjon angående appen fra HelseRespons se : www.helserespons.no
Legekontoret vil fortsatt ikke bruke sensitiv informasjon ved henvendelser/besvarelser via Helserespons.
18. september 2014 kl. 13:22
Med denne appen kan pasienten bestille legetime, resept eller gjøre andre henvendelser til legekontoret.
Appen har navnet HelseRespons, den er nå tilgjengelig og kan lastes ned.
· for iPhone/iPad fra App Store
Ved første gangs bruk angir du navn, fødselsdato, mobilnummer samt en personlig kode som benyttes ved pålogging.
Når henvendelsen skal sendes velger du legekontor (som velges fra en liste over alle legekontorer som har denne tjenesten).
Legekontoret kan lagres slik at man slipper å velge dette igjen ved neste henvendelse.
Appen gjør det enklere og sikrere for deg som pasient å kommunisere med legekontoret.
Pasienten kan nå formidle sensitiv informasjon, f.eks hva det gjelder, til sitt legekontor.
For mer informasjon angående HelseRespons se : www.helserespons.no
22. mai 2013 kl. 14:08
Rådgivning og vaksinering til utenlandsreisende utføres på legekontoret.
Du kan bestille time via SMS, nett eller telefon.
Du kan sjekke hvilke vaksiner du har fått tidligere via Helse Norge og minevaksiner.