Hopp til hovedinnhold

Send til 2097:

RÅDHUSGATEN fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

RÅDHUSGATEN 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer

Nye leger i Rådhusgaten legegruppe

29. april 2021

Alvine Nomeny Feujo

er ny fastlege i Rådhusgaten legegruppe. 500 av innbyggerne som har hatt Hanstad eller Tveit som fastlege, ble 1.3.21 overført til henne. 

Ole Torvanger

er LIS1-lege (tilsvarer tidligere turnuslege) 1.3.21 - 31.8.21.

LIS1-legen vil alltid ha tilgang til de andre legene for veiledning.

Pasientreiser - nye retningslinjer

9. juli 2014

Fra 1. oktober 2016 er det nye regler for pasientreiser.

Fra 1. oktober kan pasienter søke om å få dekket noen typer pasientreiser på helseportalen, helsenorge.no.

Dette betyr at du som er pasient ikke lenger trenger å legge ved oppmøtebekreftelse, denne hentes nå fra offentlige registre.

Den nye hovedregelen er at reisen blir dekket med en standardsats på kr 2,20 per kilometer, uansett hvilket transportmiddel som benyttes, når reisen er lenger enn ti kilometer én vei. Og det er slike søknader det i første omgang vil være mulig å søke elektronisk for.

Som pasient kan du da velge det transportmiddelet som passer best. Utbetalingen blir den samme om du reiser med buss, tog eller bil.

Elektronisk selvbetjeningsløsning skal utvikles fortløpende, innen kort tid vil det derfor også bli mulig å søke elektronisk for reiser med nødvendige tilleggsutgifter, for eksempel utgifter til kost og overnatting.

Pasienter som av helsemessige grunner ikke kan bruke billigste reisemåte, må ha rekvisisjon fra legen de skal til. Reiser for pasienter som skal til sykehuset, skal sykehuset rekvirere.

Pasienten bestiller i hovedsak reisen selv, legger ut for reisen, og sender reiseregning til Pasientreiser ANS i ettertid. Reiseregningsskjema kan utleveres fra behandler, eller hentes på internett  (www.pasientreiser.no).

Det blir nye skjema fra 1.oktober 2016

Turer med taxi som skyldes manglende kollektivtilbud, skal rekvireres av Pasientreiser, ring tlf. 05515

Se ellers: https://helsenorge.no/rettigheter/pasientreiser

Time- og reseptbestilling via Helsenorge.no

7. juli 2014

Resept- og timebestillinger kan nå gjøres gjennom Helsenorge.no. Bestillinger gjennom dette systemet er gratis. 

Det kan enten gjøres ved å logge seg inn på Helsenorge.no med BankId, eller ved egen app på mobiltelefonen. Også denne heter Helsenorge. 

15 minutter

23. oktober 2013

15 minutter er den tiden som er satt av for vanlige konsultasjoner, inklusive tid for skriving av resepter, sykmeldinger m.v. og journal.
Hvis du har flere problemer å ta opp, kan det være nødvendig at du bestiller ny tid for det. Det vil ellers gå ut over de pasientene som er satt opp til de følgende timene.

Redusert telefonåpningstid

23. oktober 2013

På grunn av redusert kapasitet hos medarbeiderne ser vi oss nødt til å ha stengt telefon deler av dagen.
Telefonen er åpen kl. 08.30 - 10 og 12.30 - 14, stengt kl. 10-12.30 og etter kl. 14.
Dette må gjøres for at medarbeiderne skal ha tid til andre nødvendige oppgaver.