Hopp til hovedinnhold

Slik bestiller du


Hvordan bestille time?

Det er mange som ønsker å nå oss og det kan ta litt tid å komme igjennom. Om du vil gjøre det enkelt og spare tid, kan du benytte vårt SMS køfrisystem. Da skriver du VEFSN navnet ditt fødselsdatoen din og grad av hast og sender meldingen til 2097. En slik melding kan se slik ut: VEFSN Ola Hansen 040590 ønsker time gjerne i neste uke. Tjenesten koster kr. 6.- pr. mottatt melding. Du kan sende meldingen når som helst på døgnet.


Avbestille time, eller endre timeavtale

Ring oss eller send VEFSN navnet ditt og fødselsdato med avbestillingen eller ønsket om endring av time til 2097. Dette må skje innen 24 timer før konsultasjonen skal finne sted, ellers blir du belastet et gebyr tilsvarende konsultasjonstakst.


Hvordan bestille resepter på faste medisiner?

NAV har omgjort regelene for blå resepter fra 3.mars 08. Dette innebærer at legen kanskje har noen spørsmål til deg i forbindelse med fornying av blåresepter. For deg som tidligere har brukt medisin på hvit resept i lengre tid, kan det nå være åpnet for rett til blå resept. Ring legesenterets sentralbord for bestilling av dine faste medisiner, og skulle noe være uklart vil legen ta kontakt med deg.


Hvordan få legen hjem til deg?

Dette skjer kun unntaksvis, der pasienten er veldig syk, eller hindret fra transport. Ring og snakk med helsesekretær om dette.


Attester og korttidssykemeldinger

Sykemelding skjer i hovedsak ved fremmøte hos lege.


Helsekontroller

Bestill time som vanlig med "helsesjekk" som stikkord.


Vaksinering

Vanlige vaksiner (barnesykdommer/reisevaksiner) fås ved henvendelse hos helsestasjonen. Vi gir i hovedsak kun påfyll av stivkrampevaksine ved skader, samt er behjelpelige med influensavaksiner.


Bruk Helserespons app

Normalt to meldinger: bekreftelse og timeavtale.

HelseRespons Appen på App Store HelseRespons appen på Google Play

Bestill time via SMS:

Send til 2097:

VEFSN fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

F.eks: VEFSN 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer