Hopp til hovedinnhold

Send til 2097:

DINHUDLEGE fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

DINHUDLEGE 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Kr. 6,- per mottatt melding.

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer

Hvordan får du time?

For å få time hos oss må du først være henvist av en annen lege. Vi har avtale med Helfo og tar derfor ikke i mot pasienter uten henvisning på forhånd. 

Når vi mottar henvisningen din vil hudlegen gå igjennom henvisningen og ta en vurdering. Vi har for tiden ventetid på ca. 5 måneder og akutte henvendelser skal i utgangspunktet henvendes til St. Olav. I noen tilfeller har vi mulighet til å ta inn pasienter på kort varsel, men vi setter i utgangspunktet opp timer etter ventetid og medisinsk hastegrad.

De aller fleste vil ha mottatt beskjed om time hos oss få dager etter mottatt henvisning.

 Vi sender innkalling per SMS så det er viktig at henvisningen er påført korrekt mobiltelefonnummer, det er ditt ansvar å sørge for at fastlegen har oppdatert informasjon om deg. Innkalling skjer via Helserespons som har et firesiffret nummer (2097), noen telefonselskap blokkerer dette slik at du ikke mottar SMS fra oss. Dersom du ikke hører fra oss innen 10 dager oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss.

 

Alle henvisninger blir prioritert etter medisinsk hastegrad. Om du mener din hudtilstand haster og det er for lenge å vente på tildelt time ber vi om at du tar kontakt med din fastlege. Dette gjelder også om din hudtilstand endrer seg til det verre underveis.

Om hudproblemet du er henvist for er blitt helt bra i påvente av time her - ber vi om at du avbestiller timen. Vi har ut ifra gjeldende regelverk ikke rett til å behandle pasienter for annen problemstilling en den de er henvist for. Dette gjelder også om du har andre problemstillinger du ønsker å ta opp på samme time. Vi kan kun ta stilling til henviste problemstillinger.

Avbestille time, eller endre timeavtale

Det er viktig å avbestille så fort man kan dersom timen ikke passer, for å unngå ny lang ventetid. 

Avbestilling av timer må skje innen 24 timer før timeavtalen for å unngå gebyr. For timer på mandag ber vi om at time avbestilles/flyttes senest fredag slik at vi har mulighet til å tilby timen til noen andre.

Man blir belastet med egenandel ved uteblivelse av time eller for sen avbestilling. Dette gjelder også for de med frikort og barn under 16 år.

Det er mange som ønsker å nå oss og det kan ta litt tid å komme igjennom på telefon. Om du vil gjøre det enkelt og spare tid, kan du kontakte oss via SMS, vi svarer så raskt vi kan i løpet av arbeidsdagen. 

Kontaktinformasjon finner du nederst på siden.

Resepter

Resepter du tidligere har fått hos oss kan fornyes ved å ta kontakt pr. telefon, enten ved å ringe eller sende SMS.

 

 

Vi ber om at det hovedsaklig er personer med avtale som kommer til kontoret.

For at det ikke skal bli for mange på venterommet ber vi om at pasienter hovedsaklig møter alene. Om noen trenger følge er det selvfølgelig greit, men man bør ikke møte opp flere når det bare er en som har time.