For informasjon om vår app og ditt legekontor, klikk her
HelseRespons har av hensyn til nye behov i markedet valgt å tilby legekontorene nye lisensmodeller, hvor SMS-bestillinger er helt gratis for pasient. De nye modellene er i tråd med myndighetenes anbefalinger for finansiering av pasientdialog hos fastleger. Det er opp til legekontoret om man vil velge en ny modell eller fortsette som tidligere.
HelseRespons tilbyr nå en komplett betalingsløsning. Denne inkluderer betalingsautomat som aksepterer de mest brukte betalingskortene og kommer med kontaktløs kortleser som støtter Apple Pay. Betalingsautomaten kan kjøpes eller leies og er uten bindingstid. Inkludert er også vanlig faktura samt muligheten til å få faktura i Vipps eller på SMS.
Det er viktig at funksjonalitet i HelseRespons er uavhengig av hvilket pasientjournalsystem (EPJ) legekontoret velger å bruke. Oppdateringen av avtalevilkår er gjort for å sikre tilgang til data som er nødvendige for å opprettholde funksjonaliteten for legekontoret i HelseRespons, samt presisere ansvar i forhold til ulike integrasjoner. Det er ikke gjort noen endringer i lisenskostnader utover regulering ihht konsumprisindeks og avtalen kan fortsatt sies opp med 3 måneders varsel.
HelseRespons er en nettbasert løsning hvor henvendelser fra pasienter kan behandles og besvares enkelt og effektivt. Time- og reseptbestilling gjøres via SMS, APP eller nettside. Ingen telefonkø og responsen er automatisk og umiddelbar.
HelseRespons har gitt pasienter og helsepersonell en enklere hverdag siden 2005, og er i dag markedsleder innen pasientdialogsystemer i Norge.
Vi har gjort det enkelt for våre legekontorer å komme seg på nett. Vi tar oss av webdesign, domenenavn, hosting og skjema for timebestilling + resept. Legekontoret velger selv hvilket design som ønskes å brukes, og har full kontroll ved å selv legge ut nyheter og innhold.
Komplett betalingsløsning med automat som er klargjort for mobile betalingsløsninger som for eksempel Apple Pay. Pasienten kan også motta faktura via SMS og i Vipps, slik at det blir enkelt for både pasient og legekontor. Dersom pasienten ønsker tilsendt faktura kan de bare gå etter endt time.
Med PasientPost kan dere nå sende brev til pasienter digitalt. Dette er en sikker kanal for sending av alle meldinger som inneholder sensitiv informasjon. Det er mulig å legge ved dokumenter og bilder. PasientPost gir store besparelser i tidsbruk og portokostnader, og behandler kan ta takst 1be for denne forsendelsen da PasientPost tilfredsstiller krav til sikkerhetsnivå 4.
Online timebok er laget for å gi god pasientflyt. Pasienten velger selv tidspunkt for konsultasjon direkte i timeboken på hjemmeside eller i app. Legekontoret velger selv om timene skal være åpne for alle eller kun for pasienter på spesifikke fastlegelister. Man kan også velge om timene skal legges ut med en gang, eller først bli tilgjengelig dagen før. Dette kan for eksempel anvendes av kontor som praktiserer Time Samme Dag.
Logg inn i vår nettløsning øyeblikkelig etter registrering, ingen installasjon nødvendig, det er til og med mulig å oppdatere nettsiden utenfor helsenettet. Vi sørger for at du får en grundig opplæring og er alltid tilgjengelig for spørsmål.
Pasientene dine får en trygg og effektiv løsning å kommunisere med ditt legekontor uten å bruke unødvendig mye av din tid. Med HelseRespons-hjemmeside kan pasientene bestille time og resept på nett, i tillegg til via SMS og APP.
Du får kontroll på alle henvendelser fra pasienter enkelt og effektivt med vår nettløsning. SMS-meldingene besvares enkelt fra hvilken som helst PC på legekontoret – når det måtte passe dere.
Sikkerhet og stabilitet er høyt prioritert. Vi følger til enhver tid gjeldende forskrifter for håndtering av sensitiv informasjon og personopplysninger for helsebransjen.
Vi i HelseRespons er opptatt av å tilby en effektiv og sikker løsning for både leger og pasienter. HelseRespons er en kostnadseffektiv og tidsbesparende løsning med bl.a. automatisk timepåminnelse, time og reseptbestilling på SMS, app og hjemmeside samt digital utsendelse av PasientPost med sikkerhetsnivå 4. Våre modeller er tilpasset slik at hvert legekontor eller klinikk kan velge den modellen som passer best, uavhengig om pasient eller behandler dekker kostnaden for time- og reseptbestilling.
HelseRespons Pasientdialog Kr 449,- pr.mnd. pr. legekontor. Inkluderer tilgang på SMS, app, hjemmeside, PasientPost, online timebok, og support. Lisensen kombineres med den modellen som passer best for dere.
kr 0,-
Pasienten betaler selv for time- og reseptbestilling. Behandler betaler kun for svar og bekreftelsesmelding som sendes ut fra legekontoret/klinikken.
kr 0,-
Behandler dekker time- og reseptbestillinger på vegne av pasient, hvor behandler belastes Kr 3,20 pr bestilling fra pasient.
kr 529,-
Hver pakke inneholder 200 bestillinger fra pasient, som fritt brukes av hele legekontoret. Gratis for pasient å bestille via SMS, app og hjemmeside.
kr 749,-
Motta ubegrenset antall bestillinger fra pasient. Gratis for pasient å bestille via SMS, app og hjemmeside.
* Forutsetter HelseRespons pasientdialog Kr 449,- pr.mnd pr. legekontor. Svar, påminnelser og andre meldinger generert av lege belastes med kr 1,-
Bestill prøveperiode i dag!HelseRespons tilbyr nå komplett betalingsløsning med betalingsautomat inkludert kontaktløs kortleser som har støtte for blant annet Apple pay. Automaten aksepterer alle de mest brukte betalingskortene, og kommer uten bindingstid. I tillegg til å støtte vanlig faktura kan pasienten motta denne på SMS eller i Vipps.
kr 1560,-
Betalingsløsning inkluderer leie av betalingsautomat. Den leveres med kontaktløs betaling også for Apple-Pay.
Alle priser er eksklusive mva
Helserespons er en av våre viktigste samarbeidspartnere og de gir oss fornøyde kunder året igjennom. Helserespons gir pasientene en knirkefri administrativ kontakt med klinikken fra timebestilling til betalingsoppgjør etter endt time. Det er utrolig befriende å slippe å tenke penger og økonomi gjennom en arbeidsdag. Med Helserespons sine løsninger har vi i dag et topp moderne og komplett administrativt datasystem, som sparer oss tid, er økonomisk gunstig og som gir oss fornøyde pasienter.
Stig Pedersen,
Sentrum Gynekologi
Stovner legesenters pasienter benytter muligheten til å bestille timer og resepter, samt til andre forespørsler som de måtte ha til legesenteret. Det er svært enkelt å booke timer og gi svar tilbake, og i tillegg blir all aktivitet logget i timeboka. Dette har medført sterk reduksjon på antallet timer som ikke blir benyttet. I dag klarer vi her på legesenteret ikke å forestille oss hvordan hverdagen ville vært uten denne funksjonaliteten. Pasientene setter stor pris på å kunne sende oss en SMS ved time- eller reseptbestilling, istedenfor å sitte i telefonkø. Vi er helt frelst, vi.
Finn Skogstad,
Stovner Legesenter
For informasjon om vår app og ditt legekontor, klikk her
Vi gir deg gledelig ytteligere informasjon om våre løsninger og tilpasser oss etter ditt legesenters behov slik at du kan tilby det aller beste for dine pasienter. Meld din interesse i dag, så ordner vi en uforpliktende prøveperiode med en gang!