Senteret sitt bannerbilde
Stengt for e-konsultasjon når fastlegen din har ferie!

Til informasjon så vil man ikke kunne opprette "e-konsultasjon" via helsenorge.no når fastlegen din har ferie i sommer. Dette er for å sikre at du får svar fra den legen du ønsker å sende melding til, og at vi skal klare å overholde svarfrist på e-konsultasjoner. En e-konsultasjon besvares senest innen 5 dager, men som oftest raskere. Tjenesten må aldri brukes til øyeblikkelig hjelp og akuttsituasjoner.

Man kan fortsatt bestille time på ordinær måte ved å klikke seg inn på "timeforespørsel" på helsenorge.no, eventuelt per telefon. Ved henvendelser der du ønsker time samme dag, husk å merke henvendelsen med "TSD".
Reseptforespørsler og e-kontakt til legekontoret ved administrative spørsmål går også som normalt.

Trenger du lege utenom våre åpningstider, kontakt legevakt på tlf. 116 117, hele døgnet.
Haster det svært, og du bedømmer at du må kontakte medisinsk nødmeldetjeneste, ringer du 113.


Informasjon fra myndighetene

Hva gjør du hvis du mistenker at du er syk med det nye koronaviruset?


Kilde: fhi.no (15.06.2020 kl. 15:00)

Mer informasjon og råd finner du på fhi.no og helsenorge.no. Der vil du finne svar på de fleste spørsmål, og kontaktinfo til informasjonstelefonen for koronaviruset.

Kontakt med legekontoret

Det er ønskelig at pasienter som ikke har behov for å ringe til fastlegen/legekontoret kommuniserer digitalt.

Ved å kommunisere digitalt bidrar du til at de som trenger å snakke med lege/legekontor kommer raskest mulig igjennom på telefon.