Om oss
Service-erklæring om tilgjengelighet
Befolkningen skal normalt henvende seg først til sin fastlege ved all kontakt med helsevesenet. Kalfaret legesenter legger derfor vekt på at tilgjengeligheten skal være god, uten at dette skal gå utover vårt fokus på den personen som til enhver tid er inne hos legen og vår mulighet til å prioritere dem som har størst behov. Vi har følgende mål for organiseringen av tilbudet ved legesenteret:
- Vi skal ha kapasitet til å ta imot alle pasienter med akutte tilstander samme dag som de ringer.
- Maksimal ventetid for vanlig time skal normal være mindre enn to uker.
- Vi skal ha god tilgjengelighet på telefonen.
- Vi vil foreta sykebesøk når dette er den mest hensiktsmessige måten å følge opp pasienten på. Dette vil vanligvis gjelde pasienter med alvorlig sykdom og store vansker med å komme til legesenteret.
Gi oss tilbakemelding
Vårt mål er å formidle kvalitetsmessige helsetjenester og god service til våre pasienter. Om du som pasient skulle registrere noen områder hvor vi ikke lykkes ber vi deg gi oss informasjon om dette slik at vi kan forbedre våre rutiner.