Klage på kostnader ved timebestilling gjennom HELSERESPONS-appen og nettsida vår.

Gjennom henvendelse fra Vestre Toten kommune vinteren-22 ble vi klar over at det var levert klage på Nysethvegen legekontor for at det kostet kr 18 når man bestilte time ved vårt kontor. Det utløste en artikkel i Oppland Arbeiderblad der det ble fremstilt som om legekontoret tjente på dette. DET ER HELT FEIL. Nysethvegen legekontor hadde ingen inntekter av dette, det var HelseRespons som tok hele beløpet. Vi forsøkte få Oppland Arbeiderblad til å korrigere dette, men journalisten og redaktøren var ikke interessert i det.

Da vi etablerte avtalen med HelseRespons ble det fremhevet at det kun kostet kr 6 for timebestilling, og at dette gikk med til utvikling og vedlikehold av datasystemet. Det var dette legekontoret forholdt seg til. Når det etterhvert viste seg at det var langt dyrere kontaktet vi HelseRespons, og Nysethvegen legekontor har siden april-22 tatt alle utgiftene med timebestillinger, reseptfornyelser og andre henvendelser til kontoret.

Sommer-22 fikk vi så fra annet hold info om at det fortsatt kostet kr 6,- å kontakte legekontoret. Vi undersøkte nærmere om dette var riktig, og fikk fra HelseRespons opplyst at det kun gjelder dersom man ønsker PIN-kode i forbindelse med 2-trinnspålogging til HelseRespons, ellers koster det ingenting. Kostnaden gjelder altså tilsending av PIN-kode, og har ingenting med henvendelsene til Nysethvegen legekontor.