Vi opplever for tiden problemer med utsendinga v meldinger via Strex. Det kan påvirke bestillingtjenesten hos HelseRespons.
Andre meldinger som ikke går via Strex (feks. påminnelser), skal gå som normalt.
10.08.2023
10.08.2023
Problemer med SMS utsending via Strex (fikset)
Vi opplever for tiden problemer med utsendinga v meldinger via Strex. Det kan påvirke bestillingtjenesten hos HelseRespons.
Andre meldinger som ikke går via Strex (feks. påminnelser), skal gå som normalt.
03.06.2023
03.06.2023
HelseRespons driftsforstyrrelse (fikset)
HelseRespons har hatt driftforstyrrelser fra i går ettermiddag fram til i dag lørdag kveld som har medført at løsningen har vært utilgjengelig i store perioder. Årsaken var en feil hos vår driftsleverandør.
Vi kommer tilbake mer utfyllende informasjon til våre kunder. Vi beklager ulempen for alle, både våre kunder, og alle pasienter og brukere av våre tjenester.
20.07.2022
20.07.2022
Driftsproblem 19. juli (fikset)
19. juli opplevde Fastname, vår leverandør av domener, driftsproblemer som følge av et DDOS/(tjenestenekt-angrep. Det kan ha påvirket nettsider og tjenester tilknyttet HelseRespons.
De rapporterer at de registrerte første tilfellet rundt kl. 17, og siste tilfelle 02-03 på natten. De melder at tjenesten er tilbake til normal drift igjen
Et DDOS/tjenestenekt-angrep) fører til større trafikk på server, og gjør eventuelle tjenester tregere, eller i verste fall stopper tjenesten i korte perioder.
16.05.2022
16.05.2022
Kortterminaler nede i hele Norge (fikset)
Vi erfarer at NETS opplever for tiden problemer med sine terminaler. Dette inkluderer våre betalingsautomater.
Vi følger med på utvikling og legger ut mer informasjon etterhvert som vi får det.
NETS driftsstatus:
https://www.nets.eu/no-nb/Pages/driftsstatus.aspx
Oppdatering:
Ca. kl. 14:00 kunne NETS rapportere om at problemet var løst
03.03.2022
03.03.2022
Telenor problemer
Vi opplever for tiden økt antall feilede meldinger som sendes til Telenor kunder. Det fører til at vi får feilet status når det forsøkes å sende ut meldinger til kunder av Telenor. Vi undersøker saken.
For Telia og ICE kunder ser trafikken normal ut.
04.03.2022 - Ser ut som det har stabilisert seg tilbake til normalen i dag.
17.02.2022
17.02.2022
Varslet nedetid for Strex Telenor - natt til 18. februar
Telenor varlser om nede for i perioden 17. februar 2022 kl. 23:00 til 18. februar kl. 07:00.
Dette vil påvirke meldinger sendt til og fra Telenorkunder. Meldinger sendt til kunder i den perioden.
25.01.2022
25.01.2022
HelseRespons opplever treghet (oppdatert 26.01.2022)
Vi opplever noe treghet på HelseRespons i dag, og jobber med å finne årsak og utbedre den.
Det kan føre til problemer med påloggingen i tillegg til treghet med nettsider.
Meldinger som har blitt opprettet, er lagt i kø og vil bli sendt så fort det har normalisert seg.
Oppdatering kl. 13:00
Vi har stabilisert systemet, og åpner sakte opp. Det vil ta litt tid før alle meldingene blir sendt ut, og vi følger med på utviklingen.
Oppdatering 26.01.2022
Det ble jobbet i natt med å stabilisere systemet, og vi har utført flere tiltak for å unngå ytterligere treghet. Siden vi ikke kjenner til nøyaktig hva som utløste problemene i går, kan vi ikke friskmelde systemet 100%, men ber om at de som opplever mer problemer i dag kontakter oss.
Tlf: 73532097
Epost: kundeservice@wtw.no
01.11.2021
01.11.2021
Nedetid på BankID
BankID sier at dette gjelder for alle brukere. De har funnet feilen, og jobber for å løse problemet.
20.10.2021
20.10.2021
Nedetid og utstabilitet BankID
BankID skifter driftsleverandør, og i den forbindelse vil det kunne være forstyrrelser og problemer med BankID i perioden torsdag 21.10.21 kl 00:01 til tirsdag 26.10.21 kl 08:00.
Tidspunkt hvor det vil være helt utilgjengelig:
30.09.2021
30.09.2021
Telia, OneCall og MyCall opplever problemer med SMS
30.09.2021:
Strex rapporterer at Telia, OneCall og MyCall opplever problemer med sine SMS tjenester. Dette kan føre til at man ikke får benyttet HelseRespons til å bestille/sende meldinger. Svar som blir opprettet, legges i kø og sendes ut så snart problemet er løst.
17.09.2021
17.09.2021
Telia opplever for tiden problemer med samtaler, SMS og/eller BankID
17.09.2021
Telia rapporterer om at de opplever problemer med sine tjenester i dag. Dette kan affektere samtale, SMS og/eller BankID.
Informasjon fra telia.no:
Vi opplever for tiden at en del kunder har problemer med samtaler, BankID eller SMS. Vi jobber med feilretting og beklager ulempene det medfører for de som er berørt
29.06.2021
29.06.2021
Arbeid og oppgradering på HelseRespons server
Natt til onsdag 30. juni, vil det bli utført arbeid på HelseRespons server i perioden 02:00 til 05:00. Alle tjenestene tilknyttet HelseRespons vil være helt eller delvis nede i den perioden.
23.06.2021
23.06.2021
Planlagt arbeid - Norsk HelseNett
Norsk HelseNett melder om at det blir utført teknisk vedlikehold på server. Dette kan føre til at tjeneste vil være ustabil i tidsrommet og utilgjengelig i deler av tidsrommet
Start: 23. jun. 2021 kl 16:00
Slutt: 23. jun. 2021 kl 17:00
22.04.2021
22.04.2021
Problemer hos Telenor (Løst)
22.04.2021
Strex melder om feil med utsending til telenor kunder. Det startet ca. kl. 11:00 i dag, og de holder på å undersøke hva som er problemet.
Dette påvirker Telenor kunder som forsøker å bestilline/sende melding via HelseRespons tjenesten.
Utgående meldinger som påminnelser går ut som normalt.
23.04.2021
Alt ser ut til å gå som normalt i dag.
26.03.2021
26.03.2021
Problemer med betalingstjenesten (Løst)
26.03.2021 12:10
Vi erfarer for tiden problemer med betalingstjenesten. Det kan føre til at kunder ikke får betalt i automaten.
Vi kommer til å fjerne fakturagebyr fra fakturaer som blir generert i perioden tjenesten er nede.
14:30 Problemene skal nå være løst, og det blir verksatt tiltakt for at dette ikke skjer igjen.
Ta kontakt dersom man finner noen avvik (support@helserespons.no)
For de legekontorene som var affektert av dette, har fakturagebyret blitt skrudd av for i perioden 12:10 til 16:00
19.03.2021
19.03.2021
Vedlikehold og utbedring av servere uke 12
Det utføres vedlikehold og utbedringer av våre servere i uke 12 (mandag 22. mars til fredag 26. mars). Dette vil skje på nattestid, og det kan være kortere nedetid i disse periodene.
Informasjon om dette er sendt ut til våre kunder.
05.03.2021
05.03.2021
Telia melder om problemer med deres tjenester (løst)
05.03.2021
Telia melder om en del problemer med deres tjenester i dag.
Se: https://www.telia.no/kundeservice/driftsmeldinger/
Dette kan påvirke tjenestene vi leverer og kunder som har Telia abonnement. Vi følger med på utviklingen og vil rapportere dersom vi erfarer med HelseRespons tjenesten.
11:30 Telia melder om at tjenesten skal fungere som normalt igjen
18.02.2021
18.02.2021
NHN opplever problermer (løst)
18.02.2021 11:45
Vi erfarer at NHN har opplevd noen problemer i dag. Det ser ut som de jobber med saken, og forhåpentligvis vil være løst snart.
Se NHN's driftsmeldinger for mer informasjon:
https://www.nhn.no/nettverksproblemer-18022021/
08.02.2021
08.02.2021
Telia har problemer med leveranse av SMS
Telia opplever problemer i dag. Det kan medføre problemer å levere og motta meldinger fra kunder med Telia abonnement.
03.02.2021
03.02.2021
Problemer hos Telenor (Løst)
03.02.2021
Telenor opplever problemer i dag. Det kan medføre problemer å levere og motta meldinger fra kunder med Telenor abonnement.
26.01.2021
26.01.2021
Problemer med SMS-utsending (løst)
26.01.2021 10:30
Vi observerer problemer med utsending av SMS. Vi undersøker problemet, og kommer med mer informasjon etterhvert.
26.01.2021 11:00
Problemet skal nå være løst. Alle meldingene som er forsøkt sendt ut, blir nå sendt ut som normalt.
25.01.2021
25.01.2021
Problemer med SMS til Telia kunder (løst)
25.01.2021 10:00
Strex informerer om at Telia opplever problemer med sin meldingstjeneste. Det kan føre til treghet med levering av meldinger til og fra Telia kunder.
25.01.2021 11:30
Strex meldinger at problemene skal nå være løst
28.05.2020
28.05.2020
Problemer hos Telia (fikset)
28.05.2020 12:40
Vi erfarer for tiden problemer med utsending av meldinger til Telia kunder. Det kan føre til forsinkelser i meldingstrafikken.
Vi avventer driftsmelding fra Telia, og vil oppdatere denne siden så snart vi vet mer.
13:15
Problemet ser ut til å være løst, og meldinger går igjen ut som normalt.
19.05.2020
19.05.2020
HelseRespons påloggingsproblemer
19. mai 2020
Vi opplever for tiden noe ustabilitet med pålogging til HelseRespons. Vi jobber med å finne årsak og å løse denne ustabiliteten/problemet.
28.04.2020
28.04.2020
Problemer hos Telia fører til treghet og dobbeltmeldinger (Fikset)
Dato/tid: 28.04.2020 10:00
Vi erfarer at Telia opplever problemer i dag med SMS. Dette kan føre til treghet, og i noen tilfeller vil mottaker motta flere identiske meldinger. Dersom meldingen har en takst, vil mottaker kun bli belastet 1 gang.
Vi venter på svar fra Telia, og følger med på utviklingen. Oppdatert informasjon vil bli postet her.
Kl: 12:00
Telia bekrefter de hadde problemer tidligere i dag som laget en del duplikate meldinger. Det skal nå være fikset
05.03.2020
05.03.2020
Automatbetaling - Problemer hos NETS (5. mars)
Vi har fått driftssmelding fra NETS om at de opplever noe problemer. Dette kan føre til at kunder ikke får betalt i automat.
Hvis feilmeldingen "Reserveløsning ikke tilgjengelig" dukker opp på maskinen, er det NETS som opplever problemer.
På grunn av økt trafikk på telefon, anbefaler vi at dere sender oss epost til support@helserespons.no dersom dere opplever dette problemet.
Oppdatering: Ser ikke ut som det har påvirket automatene som fryktet.
02.03.2020
02.03.2020
Automatbetaling: Problemer hos NETS
Dato: 02.03.2020 12:00
Vi har fått tilbakemelding om at det kan være problem med kommunikasjon mot NETS i dag. Vi undersøker hva som skjer.
Feilmeldingen "Reserveløsning ikke tilgjengelig" betyr at vi ikke får kontakt med NETS.
I tilfelle det er mange legekontor som er affektert, anbefaler vi at dere varsler oss via epost (support@helserespons.no), da det til tider kan være kø på telefon.
Oppdatering 13:00
Problemet ser ut til å ha løst seg.
Vi venter fortsatt på tilbakemelding fra NETS.
28.02.2020
28.02.2020
Problemer med SMS utsending for Telenor kunder (Løst)
Dato: 28.02.2020 13:00
Vi ser at vår kanal for SMS-utsending via Telenor kan oppleve treghet. Dette kan affektere meldinger og påminnelser. For Telia kunder ser det ut til å gå som normalt.
Bestillinger skal gå som normalt.
Kl. 13:45: Meldinger går som normalt igjen
25.02.2020
25.02.2020
Problemer med utsending av SMS for Telenor
Det er for tiden problemer med utsending av Autrespons og svar på SMS for pasienter som har telenor abonemennet. Det er foreløpig ikke kommet noe informsjon fra vår driftsparterner om når dette kan være løst.
12.11.2019
12.11.2019
Time / Reseptbestilling - PIN kode virker ikke
Det er for tiden enkelte som opplever problemer med timebestilling / reseptbestilling / andre henvendelser hvor tilsendt PIN kode ikke virker. Vi jobber med å løse problemet.