Driftsmeldinger

Oversikt over aktive og historiske driftsmeldinger


20.08.2018

20.08.2018

Hove Medical melder at de vil stanse integrasjonen mellom Helserespons og System X. Nærmere info kommer 21.08.18, innen kl.11.00 på HelseRespons.no

Informasjon vedrørende Hove Medical sin stans av integrasjon mellom System X og HelseRespons:

Hove Medical har valgt å stanse sin integrasjon mellom System X og HelseRespons. Det vil komme mer informasjon om hvordan kunder av HelseRespons skal forholde seg innen Tirsdag 21/08 klokka 11:00. Følg med på våre nettsider for oppdatering.

16.07.2018

16.07.2018

Fikset: Feilmelding ved oppkobling på helserespons.no

Vi har mottatt en del tilbakemelding om at legekontor får opp feilmelding når de kobler seg opp mot nettsiden. I feilmeldingen kan det stå at sikkerhetssertifikatet er utløpt, eller "Ikke tilkoblet. Tilkoblingen din er ikke privat".

Vår tekniske avdeling er på saken og prøver å finne ut hvorfor enkelte legekontor får denne meldingen. Selve sikkerhetssertifikatet vi bruker skal fortsatt være gyldig.

En midlertidig løsning man kan benytte, er å klikke videre på "Mer informasjon" i feilmeldingen, og så klikke på gå til nettsiden.

 

11:20: Dette problemet skal nå være fikset.

10.07.2018

10.07.2018

Driftsproblemer i tidsperioden 14.00 - 15.00

Vi opplevde i dag 10. juli driftsproblemer som medførte treghet/ustabilitet i våre systemer. Dette skal nå være rette. 

26.03.2018

26.03.2018

HelseRespons treghet (26/03) oppdatert

Vi opplever for tiden noe treghet med utsending av meldinger. Vi jobber med å løse dette problemet.

 

13:10 Det ser ut til å være stabilt nå, alle meldingene som stod som PENDING er nå blitt sendt. Vi vil følge med på utviklingen.

26.02.2018

26.02.2018

Telefonproblemer (26/02)

Telia har i dag opplevd problemer med sin bedriftsløsning som vi benytter. Dette har ført til at vår supporttelefon (73532097) har ikke vært tilgjengelig etter kl. 11:00.

Inntil Telia har rettet denne feilen, kan vi nåes på epost til: kundeservice@wtw.no

15.02.2018

15.02.2018

Problemer hos Telia (15/02) (fikset)

Telia opplever for tiden problemer med sin CPA tjeneste. Det vil si at meldinger som sendes via innholdstjeneste (deriblandt HelseRespons) opplever treghet og i verste fall ikke når frem.

Problemene starter rundt 18:00

===

20:40 - Telia melder at problemene er fikset.

 

08.02.2018

08.02.2018

Problemer hos Telenor (fikset)

08.02.2018

Telenor opplever problemer i dag med innholdstjenester. Dette kan bety at kunder av Telenor vil oppleve problemer med å sende/motta meldinger via Helserespons.

 

08.02.2018 kl. 13:00

Telenor melder om at problemet skal nå være løst.

30.01.2018

30.01.2018

Problemer hos Telia (oppdatert)

30.01.2018

Telia opplever problemer med leveranse av SMS til sine kunder. Vi har gjort Telia oppmerksom på dette, og de jobber med å finne en løsning.

Meldinger uten leveringsrapport vil bli automatisk sendt på nytt etter 24 timer.

 

Oppdatering:

Det ser ut til at Telia har løst problemene, og vi får igjen leveringsrapporter på meldinger som normalt.

 

10.01.2018

10.01.2018

Problemer hos Telenor

Telenor opplever problemer for tiden (startet 9. januar) med CPA-tjenesten. Det vil si at Telenorkunder får feilmelding når de prøver å sende melding til Helserespons.

Utgående fra legekontoret skal komme frem da disse går via en annen kanal.

19.05.2017

19.05.2017

Ice.net opplever problemer med levering av SMS

18. og 19. Mai 2017

Ice.net (teleoperatøren) opplever problemer i dag. Pasienter som benytter Ice.net kan oppleve store forsinkelser på meldinger både til og fra legekontoret.

13.03.2017

13.03.2017

Vi opplever problemer med supporttelefon

Vi opplever for tiden problemer med vår support telefon 73532097. Teleoperatør er kontaktet.

Vennligst brukt kontaktinformasjon dere finner her: https://helserespons.no/home/#kontakt

07.03.2017

07.03.2017

07.03.2017 Kl: 10:00 Problemene er avdekket og løst

Driftsproblemene vi opplevde tidligere i dag skal nå være løst.

07.03.2017

07.03.2017

07.03.2017 Treghet i HelseRespons

Vi har for tiden problemer med forsinkelser i HelseRespons. Dette vil oppleves som treghet og at noen av tjenestene ikke fungerer tilfredsstillende. Vi jobber med å rette feilen.

06.03.2017

06.03.2017

06. 03 2017 kl 11:50 Problemene er avdekket og løst

06. 03 2017 kl 11:50

Driftsproblemene vi opplevde tidligere i dag skal nå være løst, og systemet er stabilt igjen.

06.03.2017

06.03.2017

Vi opplever for tiden driftsproblemer

6. mars 2017 10:45

Vi opplever for tiden problemer med utsending av Meldinger. Teknisk jobber med å løse dette problemet

 

6. mars 2017 11:50 

Driftsproblemen er løst og systemet skal være stabilt igjen.

14.02.2017

14.02.2017

14.02.17 kl. 09:00 - Problemet er avdekket og løst

Vi hadde begrenset problem fra morgenen av. Problemet er avdekket og løst. 

 

13.02.2017

13.02.2017

Treghet i HelseRespons 13.02.17 (Oppdatert)

Vi opplever for tiden tregheter i våre systemer, og jobber nå med å utrede problemet. Vi satser på å være på plass igjen iløpet av dagen.

 

14:00 Systemet er nå friskmeldt og Helserespons skal fungere som normalt igjen

 

InfoDoc kunder kan ha opplevd noen problemer i etterkant av fiksen, dette er ettervirkninger av de tekniske problemene vi har hatt tidligere i dag, men det skal fungere igjen nå (14:48)

11.11.2016

11.11.2016

Problemer med innlogging til Helserespons

11. november 2016, kl 11:29

Vi opplever for tiden problemer med innlogging til Helserespons. Teknisk er på saken og jobber med å løse dette problemet.

 

11:36

Teknisk rapporter om at innlogging nå fungerer igjen.

13.09.2016

13.09.2016

Nedetid

Vi opplever for tiden driftsproblemer. Vi jobber med saken for å løse dette så fort som mulig.

25.05.2016

25.05.2016

Nedetid 04.01.16

Den 04.01.2016 opplevde HelseRespons nedetid.

Problemet ble løst i løpet av dagen den 04.01.2016.

Vi beklager problemene dette medførte.