Driftsmeldinger

Oversikt over aktive og historiske driftsmeldinger


26.03.2021

26.03.2021

Problemer med betalingstjenesten (Løst)

26.03.2021 12:10

Vi erfarer for tiden problemer med betalingstjenesten. Det kan føre til at kunder ikke får betalt i automaten.

Vi kommer til å fjerne fakturagebyr fra fakturaer som blir generert i perioden tjenesten er nede.

 

14:30 Problemene skal nå være løst, og det blir verksatt tiltakt for at dette ikke skjer igjen.

Ta kontakt dersom man finner noen avvik (support@helserespons.no)

For de legekontorene som var affektert av dette, har fakturagebyret blitt skrudd av for i perioden 12:10 til 16:00

19.03.2021

19.03.2021

Vedlikehold og utbedring av servere uke 12

Det utføres vedlikehold og utbedringer av våre servere i uke 12 (mandag 22. mars til fredag 26. mars). Dette vil skje på nattestid, og det kan være kortere nedetid i disse periodene.

Informasjon om dette er sendt ut til våre kunder.

05.03.2021

05.03.2021

Telia melder om problemer med deres tjenester (løst)

05.03.2021

Telia melder om en del problemer med deres tjenester i dag.

Se: https://www.telia.no/kundeservice/driftsmeldinger/

Dette kan påvirke tjenestene vi leverer og kunder som har Telia abonnement. Vi følger med på utviklingen og vil rapportere dersom vi erfarer med HelseRespons tjenesten.

 

11:30 Telia melder om at tjenesten skal fungere som normalt igjen

18.02.2021

18.02.2021

NHN opplever problermer (løst)

18.02.2021 11:45

Vi erfarer at NHN har opplevd noen problemer i dag. Det ser ut som de jobber med saken, og forhåpentligvis vil være løst snart.

Se NHN's driftsmeldinger for mer informasjon:

https://www.nhn.no/nettverksproblemer-18022021/

08.02.2021

08.02.2021

Telia har problemer med leveranse av SMS

Telia opplever problemer i dag. Det kan medføre problemer å levere og motta meldinger fra kunder med Telia abonnement.

03.02.2021

03.02.2021

Problemer hos Telenor (Løst)

03.02.2021

Telenor opplever problemer i dag. Det kan medføre problemer å levere og motta meldinger fra kunder med Telenor abonnement.

26.01.2021

26.01.2021

Problemer med SMS-utsending (løst)

26.01.2021 10:30

Vi observerer problemer med utsending av SMS. Vi undersøker problemet, og kommer med mer informasjon etterhvert.

 

26.01.2021 11:00

Problemet skal nå være løst. Alle meldingene som er forsøkt sendt ut, blir nå sendt ut som normalt.

25.01.2021

25.01.2021

Problemer med SMS til Telia kunder (løst)

25.01.2021 10:00

Strex informerer om at Telia opplever problemer med sin meldingstjeneste. Det kan føre til treghet med levering av meldinger til og fra Telia kunder.

 

25.01.2021 11:30

Strex meldinger at problemene skal nå være løst

28.05.2020

28.05.2020

Problemer hos Telia (fikset)

28.05.2020 12:40

Vi erfarer for tiden problemer med utsending av meldinger til Telia kunder. Det kan føre til forsinkelser i meldingstrafikken.

Vi avventer driftsmelding fra Telia, og vil oppdatere denne siden så snart vi vet mer.

 

13:15

Problemet ser ut til å være løst, og meldinger går igjen ut som normalt.

19.05.2020

19.05.2020

HelseRespons påloggingsproblemer

19. mai 2020

Vi opplever for tiden noe ustabilitet med pålogging til HelseRespons. Vi jobber med å finne årsak og å løse denne ustabiliteten/problemet.

28.04.2020

28.04.2020

Problemer hos Telia fører til treghet og dobbeltmeldinger (Fikset)

Dato/tid: 28.04.2020 10:00

Vi erfarer at Telia opplever problemer i dag med SMS. Dette kan føre til treghet, og i noen tilfeller vil mottaker motta flere identiske meldinger. Dersom meldingen har en takst, vil mottaker kun bli belastet 1 gang.

Vi venter på svar fra Telia, og følger med på utviklingen. Oppdatert informasjon vil bli postet her.

 

Kl: 12:00

Telia bekrefter de hadde problemer tidligere i dag som laget en del duplikate meldinger. Det skal nå være fikset

05.03.2020

05.03.2020

Automatbetaling - Problemer hos NETS (5. mars)

Vi har fått driftssmelding fra NETS om at de opplever noe problemer. Dette kan føre til at kunder ikke får betalt i automat.

Hvis feilmeldingen "Reserveløsning ikke tilgjengelig" dukker opp på maskinen, er det NETS som opplever problemer. 

På grunn av økt trafikk på telefon, anbefaler vi at dere sender oss epost til support@helserespons.no dersom dere opplever dette problemet.

 

Oppdatering: Ser ikke ut som det har påvirket automatene som fryktet. 

 

02.03.2020

02.03.2020

Automatbetaling: Problemer hos NETS

Dato: 02.03.2020 12:00

Vi har fått tilbakemelding om at det kan være problem med kommunikasjon mot NETS i dag. Vi undersøker hva som skjer.

Feilmeldingen "Reserveløsning ikke tilgjengelig" betyr at vi ikke får kontakt med NETS.

I tilfelle det er mange legekontor som er affektert, anbefaler vi at dere varsler oss via epost (support@helserespons.no), da det til tider kan være kø på telefon.

 

Oppdatering 13:00

Problemet ser ut til å ha løst seg.

Vi venter fortsatt på tilbakemelding fra NETS.

28.02.2020

28.02.2020

Problemer med SMS utsending for Telenor kunder (Løst)

Dato: 28.02.2020 13:00

Vi ser at vår kanal for SMS-utsending via Telenor kan oppleve treghet. Dette kan affektere meldinger og påminnelser. For Telia kunder ser det ut til å gå som normalt.

Bestillinger skal gå som normalt.

 

Kl. 13:45: Meldinger går som normalt igjen

25.02.2020

25.02.2020

Problemer med utsending av SMS for Telenor

Det er for tiden problemer med utsending av Autrespons og svar på SMS for pasienter som har telenor abonemennet. Det er foreløpig ikke kommet noe informsjon fra vår driftsparterner om når dette kan være løst. 

 

12.11.2019

12.11.2019

Time / Reseptbestilling - PIN kode virker ikke

Det er for tiden enkelte som opplever problemer med timebestilling /  reseptbestilling / andre henvendelser hvor tilsendt PIN kode ikke virker. Vi jobber med å løse problemet. 

31.10.2019

31.10.2019

31.10.2019: Problemer hos NETS (Fikset)

31.10.2019 14:00

NETS melder om at det skal være i orden nå. 

 

==================================================

31.10.2019 10:45

VI opplever for tiden problemer mot NETS. Det fører til at kunder ikke får betalt i automatene våre.

Vi følger med på utviklingen, og kommer med mer informasjon når vi vet med.

Vi skrur av fakturagebyr for perioden det er problemer, slik at kunder som ikke får betalt i automat får faktura uten gebyr.

Driftsstatus hos NETS:
https://www.nets.eu/no-nb/Pages/driftsstatus.aspx

22.10.2019

22.10.2019

SMS til 2097 fra Telia kunder kommer ikke igjennom

Telia har problemer som medfører at medlinger sendt til 2097 ikke kommer inn til oss. Det medfører også at operatlrer som bruker telia sitt nett vil også slite. Telia jobber med å rette feilen. 

 

10.09.2019

10.09.2019

10/09/2019: Tekniske problemer hos Telia (Fikset)

11:45 Problemene ser ut til å være fikset. Telia har gitt oss tilbakemelding at det ble fikset 10:55, men venter på bekreftelse.

11:00 Telia opplever for tiden problemer med sin SMS tjeneste. Det betyr at en del meldinger ikke blir levert. De jobber med å løse problemet.

03.09.2019

03.09.2019

Telenor har tekniske problmer, og SMS utsending feiler (Fikset)

Telenor har tekniske problmer som medfører at usending av SMS til kunder som bruker Telenor, eller teleopertører som bruker Telenor sitt nett, ikke virker. 

 

Vi har ikke mottatt noe estimat fra Telenor på når dette vil være fikset. 

 

Oppdatering (2019-09-03): Det ble løst rundt klokken 11:00 3. september. Tjenesten skal fungere som normalt.

25.04.2019

25.04.2019

Problemer med innlogging, betalingsterminaler og sending av SMS for legekontor (fikset)

Det er for tiden noen legekontor som ikke får logget på helserespons, det jobbes med saken for å avdekke årsak og fikse problemet. 

Det er også problemer med betalingsterminaler og utsending av SMS fra løsningen. 

Problemene skyldes et strømbrudd hos et datasenter i Norge, mange leverandører sliter for tiden. 

Oppdatering: 25/4-2019 klokken 15:00:

Problemene er løst, alle systemer fungerer som de skal.

 

20.08.2018

20.08.2018

Hove Medical melder at de vil stanse integrasjonen mellom Helserespons og System X. Nærmere info kommer 21.08.18, innen kl.11.00 på HelseRespons.no

Informasjon vedrørende Hove Medical sin stans av integrasjon mellom System X og HelseRespons:

Hove Medical har valgt å stanse sin integrasjon mellom System X og HelseRespons. Det vil komme mer informasjon om hvordan kunder av HelseRespons skal forholde seg innen Tirsdag 21/08 klokka 11:00. Følg med på våre nettsider for oppdatering.

16.07.2018

16.07.2018

Fikset: Feilmelding ved oppkobling på helserespons.no

Vi har mottatt en del tilbakemelding om at legekontor får opp feilmelding når de kobler seg opp mot nettsiden. I feilmeldingen kan det stå at sikkerhetssertifikatet er utløpt, eller "Ikke tilkoblet. Tilkoblingen din er ikke privat".

Vår tekniske avdeling er på saken og prøver å finne ut hvorfor enkelte legekontor får denne meldingen. Selve sikkerhetssertifikatet vi bruker skal fortsatt være gyldig.

En midlertidig løsning man kan benytte, er å klikke videre på "Mer informasjon" i feilmeldingen, og så klikke på gå til nettsiden.

 

11:20: Dette problemet skal nå være fikset.

10.07.2018

10.07.2018

Driftsproblemer i tidsperioden 14.00 - 15.00

Vi opplevde i dag 10. juli driftsproblemer som medførte treghet/ustabilitet i våre systemer. Dette skal nå være rette. 

26.03.2018

26.03.2018

HelseRespons treghet (26/03) oppdatert

Vi opplever for tiden noe treghet med utsending av meldinger. Vi jobber med å løse dette problemet.

 

13:10 Det ser ut til å være stabilt nå, alle meldingene som stod som PENDING er nå blitt sendt. Vi vil følge med på utviklingen.

26.02.2018

26.02.2018

Telefonproblemer (26/02)

Telia har i dag opplevd problemer med sin bedriftsløsning som vi benytter. Dette har ført til at vår supporttelefon (73532097) har ikke vært tilgjengelig etter kl. 11:00.

Inntil Telia har rettet denne feilen, kan vi nåes på epost til: kundeservice@wtw.no

15.02.2018

15.02.2018

Problemer hos Telia (15/02) (fikset)

Telia opplever for tiden problemer med sin CPA tjeneste. Det vil si at meldinger som sendes via innholdstjeneste (deriblandt HelseRespons) opplever treghet og i verste fall ikke når frem.

Problemene starter rundt 18:00

===

20:40 - Telia melder at problemene er fikset.

 

08.02.2018

08.02.2018

Problemer hos Telenor (fikset)

08.02.2018

Telenor opplever problemer i dag med innholdstjenester. Dette kan bety at kunder av Telenor vil oppleve problemer med å sende/motta meldinger via Helserespons.

 

08.02.2018 kl. 13:00

Telenor melder om at problemet skal nå være løst.

30.01.2018

30.01.2018

Problemer hos Telia (oppdatert)

30.01.2018

Telia opplever problemer med leveranse av SMS til sine kunder. Vi har gjort Telia oppmerksom på dette, og de jobber med å finne en løsning.

Meldinger uten leveringsrapport vil bli automatisk sendt på nytt etter 24 timer.

 

Oppdatering:

Det ser ut til at Telia har løst problemene, og vi får igjen leveringsrapporter på meldinger som normalt.

 

10.01.2018

10.01.2018

Problemer hos Telenor

Telenor opplever problemer for tiden (startet 9. januar) med CPA-tjenesten. Det vil si at Telenorkunder får feilmelding når de prøver å sende melding til Helserespons.

Utgående fra legekontoret skal komme frem da disse går via en annen kanal.